Informatyk w firmie czy outsourcing usług IT? Porównaj, zanim podpiszesz umowę!

Płynne działanie infrastruktury IT jest jednym z filarów prowadzenia udanego biznesu. Coraz więcej przedsiębiorców dostrzega potrzebę regularnej konserwacji systemów informatycznych, skalowania i aktualizacji przestarzałych technologii. Jednak wykonywanie tych zadań przez osoby bez odpowiednich umiejętności bardzo często prowadzi do kosztownych błędów.

Tylko specjalista w dziedzinie IT zadba o zrównoważony rozwój infrastruktury, rutynową konserwację, ocenę bezpieczeństwa i integrację nowych technologii ze sprzętami i oprogramowaniem. Ale jak zdecydować, czy do tych zadań lepsze będzie zatrudnienie informatyka na pełen etat, czy podpisanie umowy z firmą outsourcingową. Przeczytaj artykuł, w którym rozważamy zalety i wady każdej z opcji i zdecyduj, który wariant będzie optymalny dla Twojej firmy.

informatyk na etacie czy outsourcing usług IT - ZofraTech

Zalety firmowego informatyka

Wsparcie IT kojarzy Ci się nieodłącznie z pracownikiem w koszuli w kratę, który rozwiązuje problemy z komputerami i infrastrukturą w godzinach pracy? Sprawdź, czym charakteryzuje się zatrudnienie informatyka na pełen etat.

Praktyczna znajomość infrastruktury Twojej firmy

Pełnoetatowy ekspert IT jest stałym członkiem twojego personelu, więc będzie mieć wszystkie systemy Twojej firmy w małym palcu. Na podstawie rozwiązywania problemów informatyk wyciągnie trafne wnioski i zasugeruje konieczne aktualizacje i usprawnienia.

Niski czas oczekiwania

Specjalista IT w zespole jest dostępny praktycznie od razu. Ciągła obecność informatyka w godzinach pracy pozytywnie wpływa na skrócenie czasu przestojów i szybsze eliminowanie awarii.

Mniejsze ryzyko pomyłek

Dzięki profesjonaliście pracującemu na miejscu problemy techniczne pracowników są zgłaszane bezpośrednio do niego. Eliminuje to ewentualne błędy, które mogłyby wystąpić, gdyby odbieraniem zgłoszeń zajmowali się inni członkowie zespołu.

Firmowy informatyk na etacie – niedogodności

Oprócz niewątpliwych zalet zatrudnianie specjalisty IT na pełen etat ma także swoje wady. Poznaj je, zanim rozpoczniesz poszukiwanie odpowiedniego pracownika.

Wysokie koszty zatrudnienia

Pełnoetatowy pracownik działu IT jest związany wyłącznie z Twoją firmą, więc to na Tobie będzie spoczywał ciężar ponoszenia wszystkich kosztów zatrudnienia oraz podatków.

Ograniczona pula kandydatów

Rekrutacja osoby pracującej na co dzień w Twojej biurze sprawia, że jesteś ograniczony do ekspertów z najbliższej okolicy. Jeżeli nie oferujesz korzystniejszej stawki niż konkurencja, nie masz wystarczających argumentów do przyciągnięcia najbardziej doświadczonych specjalistów zatrudnionych w innych firmach.

Poleganie na jednej osobie

Zatrudniając jednego informatyka, decydujesz się na korzystanie z wiedzy i rozwiązań, które nie zawsze mogą być zgodne z Twoimi potrzebami. Ponadto, w przypadku choroby lub innych zdarzeń losowych Twoja firma zostaje bez osoby zajmującej się sprawami technicznymi.

Możliwość przejęcia przez inne firmy

Nawet jeśli znajdziesz odpowiedniego eksperta IT, nie ma gwarancji, że pozostanie on w Twojej firmie. Dobrzy specjaliści IT są bardzo poszukiwani, a firmy z wyższym budżetem mogą zaproponować Twojemu informatykowi lepsze warunki niż Ty.

Dostępność wyłącznie w ograniczonych godzinach

Firmowy informatyk może zająć się wyłącznie usterkami i awariami, które wystąpią w trakcie jego godzin pracy. Gdy problem zdarzy się w nocy lub w dzień wolny od pracy, nie każdy specjalista będzie mógł przyjechać do firmy i niwelować jej skutki od razu.


Outsourcing usług IT – dobre strony

Outsourcing IT jest elastyczną formą współpracy, w której możesz otrzymać znacznie lepsze warunki w takim samym budżecie, jaki przeznaczyłbyś na zatrudnienie informatyka do firmy. Sprawdź, co dokładnie zyskasz, współpracując z zewnętrznymi specjalistami.

Dostęp do wsparcia 24/7

Większość firm outsourcingowych oferuje wsparcie klienta, które jest dostępne przez całą dobę, a także w święta i inne dni wolne od pracy.

Przystępne ceny

Korzystanie z usług outsourcingu IT daje Ci możliwość pracy z ekspertami, których zatrudnienie na wyłączność mogłoby przekraczać założony budżet. Jednocześnie otrzymujesz zapewnienie wyższej dostępności i współpracy z osobami o znacznie bogatszym doświadczeniu niż przeciętny firmowy informatyk.

Rozległa baza wiedzy

Firmy outsourcingowe trzymają rękę na pulsie w tematach trendów IT, standardów, zagrożeń bezpieczeństwa i zgodności z przepisami rządowymi. Zespół outsourcingowy dzięki szerokiemu spojrzeniu na każdy problem może opracować najlepsze rozwiązania dla Twoich potrzeb.

Mniej formalności

Nie musisz tworzyć stałego stanowiska dla specjalisty IT ani planować rekrutacji. Do nawiązania współpracy wystarczy jedna umowa, a rozliczenie odbywa się na podstawie jednej faktury VAT.

Wady współpracy z dostawcą usług IT

Czy dostęp najlepszych specjalistów w ramach outsourcingu IT może mieć swoje słabe strony? Zapoznaj się z kilkoma kwestiami, które nie zawsze mogą odpowiadać potrzebom biznesowym.

Brak osobistych interakcji

Pracownicy firmy outsourcingowej często posługują się zdalnymi narzędziami, dzięki którym mogą w kilka chwil połączyć się z komputerem użytkownika i zidentyfikować usterkę. Mimo wygody nie wszystkim odpowiada zdalne kontaktowanie się ze specjalistami i tłumaczenie problemów przez czat lub telefon.

Konieczność wydłużonego oczekiwania

W przypadku wielu zgłoszeń kontakt z informatykiem z firmy outsourcingowej może nie być natychmiastowy. Może się zdarzyć, że Ty lub Twoi pracownicy będą musieli poczekać na rozwiązanie swojego problemu, co opóźni zajmowanie się sprawami klientów.


Wybierz outsourcing usług IT od ZofraTech!

Niższe koszty, elastyczna współpraca i bogate doświadczenie to dla Ciebie niepodważalne argumenty za podpisaniem umowy z dostawcą kompleksowych usług IT? W ZofraTech nie zaproponujemy Ci rozwiązań, które będą niezgodne z Twoim budżetem oraz możliwościami firmowej infrastruktury.

Umów się na bezpłatną konsultację i poznaj nasze możliwości oraz podejście do współpracy z klientami. W naszym słowniku nie ma „NIE”, a rzeczy niemożliwe załatwiamy od ręki (tylko na cuda musisz chwilę poczekać 😉 )